Au trecut 2 ani de când m-am cazat prima dată prin Booking.com și de atunci nu am mai folosit nimic altceva, atât în România, cât și afară. De fiecare dată când folosesc aplicația sunt fascinat de nivelul la care a ajuns, tehnic vorbind, iar nivelul de automatizare este senzațional. În acest articol am povestit câteva experiențe cu Booking și de ce îmi este foarte utilă platforma.
Aplicația mobilă e fantastică, procesul de checkout e foarte simplu și plăcut, iar din punctul de vedere al marketing-ului, al procesului de vânzare, e un model de urmat, greu de atins.
Dacă nu știi ce e Booking.com, e simplu, cel mai mare site de turism din lume și al 3-lea cel mai mare magazin online. Pe Booking găsești cazare, zboruri, închirieri auto, restaurante și altele, dar e popular în special pentru cazare. Se laudă cu peste 15,000 de angajați în 198 birouri din 70 țări. Site-ul și aplicația mobilă sunt disponibile în 40 limbi internaționale și afișează aproape 30 milioane de unități de cazare în 131,381 destinații din 228 țări și teritorii worldwide. În fiecare zi, mai mult de 1.5 milioane de nopți de cazare sunt rezervate.
Trebuie doar să cauți o destinație, să adaugi perioada și numărul de persoane. Poți folosi formularul de mai jos și vei fi redirecționat pe booking.com să vezi disponibilitatea și prețurile.
Administratorii de hoteluri și proprietăți își listează locurile de cazare cu toate detaliile și pozele necesare, noi facem o rezervare, ei primesc clienți, Booking își primește comisionul și toată lumea e fericită.
Nu trebuie decât să îți faci cont, să introduci datele cardului bancar și ești gata de călătorie. Nu trebuie să ai emoții în privința cardului bancar pentru că toate plățile sunt gestionate prin Booking, adică orice problemă ai avea cu o anumită proprietate, te ajută Booking. Sunt cazări care îți iau avans direct de pe card, sunt cazări care iau toată suma de bani în momentul rezervării, dar sunt și cazări care doar îți verifică cardul să vadă dacă ai bani și ești valabil. Toate astea sunt menționate pe pagina proprietății.
De ce vă recomand cu încredere Booking.com?
- Găsești orice fel de cazare. Am stat în tot felul de locații, pensiuni, apartamente, resorturi. Până acum nu am găsit niciuna care să mă surprindă negativ.
- Vezi online dacă sunt camere libere. Nu trebuie să pierzi timpul sunând ca să afli dacă e vreo cameră liberă în perioada respectivă.
- Vezi cum arată camera în care te vei caza. Un lucru foarte important este că pozele sunt de calitate, proprietarii sunt obligați de Booking să folosească poze bune, relevante utilizatorilor. Poți vedea în poze fix camera în care te vei caza.
- Vezi poziția unității de cazare pe hartă. Într-o locație necunoscută, te poți orienta mai ușor dacă vezi pe hartă unde se află hotelul.
- Vezi review-uri, note. Prin recenziile și notele celor cazați s-a dezvoltat platforma de-a lungul timpului. În cazul meu, notele au reflectat mereu proprietățile, comparându-le între ele, dar și prin raport calitate-preț.
- E disponibil la orice oră. Poți să cauți oricând cazare și să rezervi fără să deranjezi pe nimeni. Ora de check-in este afișată pentru fiecare proprietate.
- E totul transparent, scris. Prețurile sunt afișate, Booking garantează pentru cazarea ta, totul e confirmat pe e-mail.
- Poți pune întrebări la cazare. Booking oferă un sistem de mesagerie intern prin care poți comunica cu administratorul proprietății la care ai făcut rezervare.
- Reduceri. Beneficiezi de diverse discount-uri, best deals, la anumite proprietăți.
- E foarte ușor de folosit.
Călător frecvent, .genius
După ce faci 5 rezervări, Booking îți oferă badge-ul de călător frecvent, sau Genius, care îți oferă o reducere suplimentară de 10% la anumite proprietăți. Primești beneficii gratuite la anumite proprietăți, ca băutură de bun venit, transfer gratuit de la aeroport și check-out târziu, exclusiv pentru clienții Genius. Acestea sunt marcate cu un badge special.
Singura cazare anulată
Când am vizitat Budapesta mi-am rezervat un apartament, am plătit integral și cu 10 zile înainte de plecare, proprietarul apartamentului mi-a trimis mesaj prin Booking cum că nu ne mai poate caza din cauza unor defecțiuni la instalația de apă. Partea foarte mișto a fost că Booking mi-a oferit instant o alternativă, chiar puțin mai scumpă și au achitat ei diferența. Ce poți să ceri mai mult?
Cea mai târzie cazare
Am plecat vara trecută într-o plimbare prin țară, folosind Booking de pe o zi pe alta și am ajuns la un moment dat în Târgu Neamț, pe la ora 21:00 neavând cazare pentru seara respectivă. M-am apucat să caut pe Booking o cazare prin zonă și am găsit Casa Pancu în zona Ceahlău care avea check-in disponibil până pe la orele 23. Am făcut rezervarea, m-a sunat proprietarul să verifice, camera nu era încă curată, i-am zis că mai fac o oră cel puțin până la el și mi-a zis că face imediat curat și mă așteaptă și cu o palincă. Am ajuns pe la 22:30 la cazare și am fost așteptat în poartă. Excepțional. Gazdă de nota 10. La fel ca review-ul pe care l-a primit de la mine.
Ca unitate de cazare pe Booking dacă nu ai un rating bun, nu prea ai șanse, așa că proprietarii nu își permit să facă greșeli și câteodată se autodepășesc. Nu toți administratorii de pensiuni și apartamente sunt suficient de deschiși la minte să folosească Booking, eu personal văd asta și ca pe o modalitate de filtrare a unităților de cazare, iar experiența în sine e mult mai plăcută.
Cea mai plăcută surpriză
De obicei în imaginile pe care le vezi de la unitățile de cazare sunt panorame din zona respectivă, bine puse în evidență, din unghiuri bune, puțin editate. De multe ori pozele sunt din cea mai bună cameră, dar te cazezi în ceva mult inferior.
Am fost fascinat, când am intrat în camera pensiunii La Bunica din Ruginești, zona lacului Bicaz și priveliștea din balconul camerei era asta:
La momentul respectiv pensiunea nu era afișată decât pe Booking. E o zonă foarte mișto pentru relaxare, vă recomand un weekend acolo.
Am lăsat review pentru fiecare cazare în parte, îmi face plăcere să fac asta, sistemul este foarte prietenos și te întreabă cum a fost cazarea după ce te întorci acasă. Îți oferă recomandări pentru alte locuri, ghiduri de călătorie, nu cred că o să găsesc o alternativă prea curând.
Recomand tuturor să își caute cazare prin Booking.com, e simplu și eficient. Din atâtea locuri de cazare e imposibil să nu găsești unul pe placul tău.
14 Comments
Alt fan Booking aici, cu 13 rezervari.
As completa ca exista mai multe scenarii pentru plata, depinde de politica fiecarei proprietati:
– plata la proprietate, cash
– se incaseaza banii de pe card, pentru o noapte de cazare
– se incaseaza integral plata sejurului, dupa care se returneaza in cateva minute si vei plati la proprietate, cash. In felul asta verifica daca ai bani 🙂
– se incaseaza integral plata sejurului de pe card, instant, fara posibilitate de returnare (deobicei la rezervarile last minute)
Eu urmaresc cazarile unde pot anula rezervare cu cateva zile inainte, fara sa platesc ceva. Niciodata nu stii ce intervine. Singura data cand am anulat, constient fiind ca mi se va incasa o noapte de cazare, din cele 2 rezervate, am discutat la hotel si mi-au spus sa anulez fara griji ca nu mi se va incasa nimic. Asa a si fost.
Nu e o poblema de booking dar ma deranjeaza cand caut o rezrvare: in Budapesta mentioneaza destui o taxa de curatenie per sejur. Cum vine asta, curatenia camerei nu-i inclusa in pret? Mai procedeaza si altii asa?
Anul asta am mers printr-o agentie de turim. Mare gresala! Hoteluri aiurea, excursii optionale de plata…
Pe Booking din ce ştiu curățenia e inclusă în prețul afişat. Airbnb are taxa separată.
De acord, în general cam așa este, e OK, dar nu chiar 100%; respectiv ceea ce vezi și ți se promite atunci când rezervi corespunde în bună măsură, dar nu chiar totdeauna; așa, fără să mă gândesc foarte mult, impresie mea generală este că te poți bizui cam 80% pe ce-i prezentat, și trebuie ținut cont că mai sunt și excepții. De asemenea trebuie să ai un pic de experiență și răbdare să tragi o concluzie din review-uri că ceea ce rezervi este și ceea ce îți dorești. Oricum, mie mi se pare că în timp, pe măsură ce s-au extins, procentul ăla de care vorbeam a tot scăzut; am obținut rezultate ceva mai bune cu alte site-uri de rezervări.
Da, și nota afișată este un mod excelent de ați face o idee relativ la ce o să primești; dar și asta, de asemenea s-a cam “îmbunătățit” în timp; vrea să zic că de exemplu o notă de 9 nu e tot aia cu un 9 de anul trecut, iar un 9 de anul trecut nu e un 9 de acum 2 ani, și tot așa.
În altă ordine de idei este cu adevărat foarte comod de folosit, fapt care m-a determinat și pe mine să ajung să-l folosesc doar pe el, deși, cum am zis, existau (probabil mai există) site-uri de rezervări la care ai obține, să zicem pentru aceiași cazare, prețuri mai mici, sau găseai ceva cu mult mai bun decât orice pe booking.com . Dar mie mi se pare că și aici, la “user experience” au îmbunătățit anumite aspecte dar au neglijat altele, unele chestii au devenit chiar deranjante.
Dar ceea ce m-a determinat pe mine să folosesc, cum am zis, aproape în exclusivitate booking.com este seriozitatea: dacă ai o problemă, ți-o rezolvă. Punct. Și o fac scurt, rapid, în doi timpi și trei mișcări. Nu stai să dai o sută de telefoane, să ai discuții fără rost, etc.
Deci așa, ca o concluzie personală: sunt OK , site-ul este foarte ușor de folosit, chiar plăcut, dar nu-s chiar rupți din soare. Dar punctul lor forte este eficacitatea în rezolvarea problemelor care, uneori, mai apar. Am vaga impresie că au niște contracte draconice cu cei ce oferă efectiv cazarea, și la ăia le e frică de ei ca de dracu’; ceea ce pentru noi, consumatorii, e un lucru excelent.
P.S. Oare de ce-i așa mică zona asta în care scriu “comentariul meu” ?
Pot să îți confirm în linii mari faptul că sunt foarte drastici cu cei care oferă cazare. Sunt taxe pentru rezervările neonorate și comision din rezervări, dar mi se par normale până la urmă.
P.S. Ai scris cu siguranță cel mai lung comentariu din acest blog. Poți mări căsuța pentru mesaj dacă tragi cu mouse-ul din colțul dreapta-jos.
Salut,
As vrea sa folosesc booking pentru a rezerva un apartament de la proprietar pentru 3 zile.
Pot plati online cu cardul toata suma direct la booking? ( adica booking proceseaza plati cu cardul online? si apoi ii vireaza proprietarului la o data ulterioara? ). Mi-ar fi mai usor decat sa umblu cu cash. Mersi.
Mihai
Depinde de proprietar cum acceptă plăți, vezi pe pagina proprietății. Plățile cu cardul sunt gestionate de Booking, dar sunt si care nu accepta plata cu cardul, ci direct la check-in.
Ce se intampla daca pensiunea a gresit pretul afisat si isi dau seama de asta dupa ce ai primit confirmarea rezervarii, ti-au si retinut toata suma de pe card, iar apoi iti trimit un e-mail in care iti cer sa anulezi rezervarea. Booking scrie ca pot sa nu anulez daca nu doresc. Mi se va onora rezervarea respectiva?
Nu am mai auzit situația asta, ce notă are pensiunea respectivă şi de când e pe Booking?
În mod normal, rezervarea ar trebui onorată, pentru că dacă nu te cazează pensiunea e penalizată de Booking, review-ul tău le-ar îndepărta orice viitor client, dar vei merge cu şansă. E din România pensiunea nu?
Bineinteles ca e din Romania pensiunea. Din Cluj. Au pus toti niste preturi uriase in perioada Untold si la 2 pensiuni am gasit pret mult mai mic, adica pretul lor din afara perioadei Untold. Au gresit ei cand au actualizat preturile. Imediat dupa ce am facut rezervarea mi-au trimis mesaj sa anulez ca nu imi pot onora rezervarea la pretul respectiv. Am si sunat la una din pensiuni si mi-a zis ca vin degeaba ca ei nu imi dau camera. Ca nu le pasa dc fac plangere la booking, nici de penalizari, si nici de review negativ pt ca daca nu ma cazez, nici nu pot lasa review. Asa ceva nu mi s-a intamplat niciodata. Si fac rezervari pe booking de mai bine de 5 ani. Si culmea, mi-au luat banii de pe card. Bine, dc anulez cica imi returneaza banii. Dar nu vreau sa ma trezesc ca ma duc acolo, si nu am cazare si imi stric tot cheful de a a merge la Untold.
Mi-am imaginat că despre asta e vorba. Sigur nu te cazează pentru că îşi scoate banii pentru orice penalizare. Nu ştiu dacă ai soluții, dar poți să vorbeşti totuşi cu cei de la Booking să îl taxeze măcar.
Ce ar trebui tu să faci este să pui pensiunea să anuleze rezervare, astfel primeşti compensație sau relocare plătită de ei. Asta e politica Booking.
Din păcate site-ul te va trata ca pe un client neavenit. Nu contează dacă ai achitat în avans, nu contează câte zile trec de la achitarea serviciului, pur și simplu Booking.com va lua hotărârea în numele tău și va anula rezervarea. Dacă ai ghinion și ești la fața locului ori plătești diferența de sumă (chiar dublu) ori îți cauți o cazare. Eu sunt pățit.
Salutare, ce părere aveți despre zborurile rezervate pe booking? Trebuie sa zbor în curând și am găsit o ofertă bună de la ei.