Pe lângă criteriile standard, vârstă, locație și sex, Facebook ne pune la dispoziție informații personale, interese și activități ale persoanelor cu care putem să creăm o audiență pentru reclame, unele foarte specifice și interesante.
Un mic off-topic. Dacă nu ești familiar cu Facebook Ads, acesta este un serviciu care ne permite să trimitem reclame plătite în feed-urile de Facebook ale oamenilor din întreaga lume. Ne permite să alegem un public țintă (audiență), reclama, unde să apară aceasta și de câți bani să fie promovată. E sursa postărilor marcate cu Sponsored, sau Sponsorizat
Revenind, în articolul de față voi vorbi strict despre aceste filtre, informațiile personale, interesele și activitățile utilizatorilor. Unele sunt foarte generale, voi enumera mai jos câteva ca să îți faci o idee, dar mult mai interesante sunt cele super specifice pe baza cărora se pot contura campanii foarte nișate.
Filtre specifice foarte interesante prin care poți selecta:
- persoane care își sărbătoresc aniversarea în urmatoarea săptămână, lună, în următoarele 2 luni, sau într-o anumită lună a anului,
- prieteni apropiați ai persoanelor (bărbați/femei) care urmează să își sărbătorească ziua de naștere în următoarea perioadă,
- prieteni ale unor persoane proaspăt logodite sau căsătorite, sau chiar direct persoanele proaspăt logodite, sau căsătorite,
- proaspeți părinți, sau părinți de copii cu diferite intervale de vârstă,
- administratori de pagini de Facebook și antreprenori,
- posesori de modele specifice de smartphone, iPhone 6, iPhone 7, Google Pixel, Samsung S7, Samsung S8, HTC, LG, Sony și alte branduri,
- persoane care călătoresc des, sau care au călătorit recent
Filtre mai puțin specifice, dar totuși utile:
- nivelul educațional, liceu, facultate, doctorat, etc,
- statusul social: singuri, într-o relație, logodiți, căsătoriți, divorțați, sau chiar văduvi,
- domeniul profesional în care activează și titlul jobului,
- sistemul de operare al smartophone-ului, sau desktop-ului: Android, iOS,
- tipuri de muzica, cărți, jocuri, filme, seriale, evenimente preferate,
- tipuri de băuturi și mâncăruri preferate, bere, vin, sucuri, ceaiuri, energizante, mâncare chinezească, mâncare cu specific italian, spaniol, mexican, etc
- posesori de câini, pisici, cai, iepuri, păsări, reptile etc
Să vă dau și câteva exemple concrete:
- O reclamă de scutece e irelevantă pentru o persoană singură, fără copii, dar foarte relevantă pentru o proaspătă mămică.
- O reclamă de huse protectoare pentru iPhone 7 e irelevantă utilizatorilor de Samsung.
- Un site cu idei de cadouri este mult mai relevant unei persoane care caută cadou pentru ziua prietenului de peste două săptămâni.
- Ați prins ideea.
În lista de interese veți găsi foarte multe opțiuni care împreună cu unele din filtrele de mai sus îți pot oferi un public țintă foarte bine definit.
Evident, în cazuri precum titlul jobului, nivelul de studii, statusul social și altele, audiența va fi creată doar din persoanele care au declarat informațiile respective la detalii personale. De exemplu, nu îți imagina că va știi Facebook care sunt toți programatorii din lume care au cont de Facebook. În schimb, multe alte informații sunt preluate din activitatea de pe Facebook, paginile urmărite, like-urile date și așa mai departe.
Nu toate tipurile de business au un ROI bun pe Facebook Ads, dar în funcție de obiectiv, cu siguranță ai la dispoziție tool-ul pentru a face câteva campanii creative și interesante.