Webmaster Tools este unul dintre cele peste 100 de tool-urile și servicii de la Google. Este cu siguranță unul dintre cele mai populare, eu îl folosesc zilnic și este într-adevăr foarte eficient.
Dacă nu îl folosești încă, sau nu i-ai găsit utilitatea, te asigur că oferă o monitorizare eficientă a site-ului din punctul de vedere al interacțiunii acestuia cu motorul de căutare Google.
„Folosesc Google Analytics și e ok..”
Normal că e ok, vedem accesările, toți vrem să urmărim evoluția site-ului, dar Google Analytics oferă doar informații despre utilizatori, cum este văzut site-ul de către utilizatori. Pentru o analiză mai tehnică, vei avea nevoie de Google Webmaster Tools care oferă informații despre cum este văzut site-ul de motorul de căutare. Pe scurt: indexare, linkuri, configuratie, diagnosticari, etc
După ce conectezi informațiile din Analytics cu cele din Webmaster Tools capeți o imagine și mai detaliată asupra site-ului tău.
Cele mai importante informații pe care le găsești în Webmaster Tools:
- Keyword-urile pentru care site-ul tău apare în rezultate și pe care s-au dat sau nu click-uri.
- Link-urile spre site-ul tău, cu informații despre fiecare pagină în parte,
- Numărul total de linkuri al site-ului și numărul total de linkuri indexate,
- Detalii despre Robots.txt și Sitemap.xml,
- Ce îmbunătățiri să aduci structurii HTML și Structured data,
- Problemele de securitate și penalizările
Ce poți să faci, printre altele, în Webmaster Tools:
- Poți să scoți din sitelinks anumite linkuri. Deși nu avem cum să alegem ce sitelinks să apară, ele fiind generate automat, Webmaster Tools ne oferă posibilitatea să alegem ce linkuri să nu apară.
- Poți scoate un URL din rezultatele căutărilor pe Google. Bineînțeles, e vorba doar de paginile site-ului propriu.
- Poți forța indexarea unei pagini și în același timp să verifici cum apare acea pagină pe desktop sau dispozitive mobile,
- Poți adăuga sitemap-ul site-ului pentru testare, la fel și robots.txt cu scopul îmbunătățirii procesului de indexare,
- Un tool pe care încă îl testez este cel de Data Highlighter, care setează structured data printr-un proces extrem de simplu și creeaza un pattern site-ului. În cazul blogurilor, e vorba de Titlul articolului, autorul, data publicării, categoria, imaginea, valori care trebuie să fie recunoscute automat de către Google.
Sunt câteva tool-uri extrem de valoroase pentru că editează direct informațiile pe care Google le știe despre site-ul tău. Dacă nu le folosești, pierzi informații vitale despre site, deci nu trebuie să lipsească din lista ta de tool-uri. Ce părere ai despre Google Webmaster Tools, care ți se pare cel mai eficient tool?
2 Comments
https://unghiiincarnate.blogspot.ro/ am acest site de 1 an si nu imi apare la cautare, am pus link cu blogul pe toate forumurile si blogurile unde se vorbeste de unghii incarnate si nu apare??
Blogul nu este indexat. Vezi poate ai ceva prin setări la blogpost, ești oricum limitat de platformă.