Am structurat acest articol astfel încât să fie ușor de înțeles pentru începători, dar destul de concludent și pentru cei care știu despre ce e vorba în Search Engine Optimization. Veți găsi sfaturi pentru optimizarea fiecărui punct și îmbunătățirea pozițiilor în motoarele de căutare.
Mai jos am extras cei mai importanți factori SEO din punctul meu de vedere pentru 2018, adică cei care vor influența cel mai mult pozițiile în căutări. O parte din ei și-au păstrat poziția în top față de anul trecut, pe alți câțiva îi urmăresc de câteva luni și mi-au confirmat bănuielile, și câțiva intră foarte puternic în top. Eu pe aceștia mă bazez anul acesta.
După cum am mai precizat și în alte articole, sunt extraordinar de mulți factori care determină poziția unei pagini web în pagina de rezultate, iar aceștia se schimbă, sau își schimbă prioritatea după cum vor cei de la Google. 200 de factori sunt listați aici, în caz că vreți să îi parcurgeți și să îi înțelegeți în mare.
Studiul și rezultatele de mai jos sunt bazate pe analiza făcută de mine pe mai multe pagini web în ultimele luni. Dintre tool-urile folosite, menționez Google Analytics, Semrush, Ahrefs, Moz și simplul Google Search, folosite pe mai multe site-uri. În același timp, concluziile mele coincid și sunt susținute de mai multe publicații internaționale din domeniu, inclusiv de Google prin diferite comunicate de presă.
Ca să mă fac înțeles, aceștia nu sunt toți factorii SEO care determină o clasare bună în motoarele de căutare, ci sunt cei care fac diferența de câteva luni, pe care eu mizez în 2018 și pe care sugerez să îi iei urgent în calcul.
Factori SEO importanți în 2018
Timpul petrecut pe site – importanță 10/10 – cu cât vizitatorii petrec mai mult timp pe site, au un session duration mai mare, cu atât mai bine. Se poate îmbunătăți prin conținut de calitate, de dimensiune medie spre lungă, conținut video, linkuri spre articole asemănătoare, engagement în secțiunea de comentarii și multe alte metode. Această valoare poate fi găsită în Google Analytics și merită cu siguranță îmbunătățită.
Din punctul meu de vedere, cea mai bună metodă pentru a reține vizitatorii este un început de articol foarte cuprinzător, care să-i facă pe aceștia să urmărească cu interes restul articolului.
Viteza de încărcare a site-ului – importanță 10/10 – Cu cât timpul de încărcare a site-ului e mai mic, cu atât mai bine. Tool-ul prin care se poate verifica cât de repede se încarcă un website se numește webpagetest.org, iar valoarea timpului de încărcare ar trebui să se învârtă în jurul valorii de 3 secunde.
Pentru WordPress am scris nu demult un articol cu top 3 plugin-uri de WordPress cache care măresc viteza de încărcare a site-ului. Este un proces mai complicat, care poate necesita cunoștințe tehnice.
Pagini vizitate într-o sesiune – importanță 9/10 – Dacă utilizatorii vizitează mai multe pagini înseamnă că ai conținut relevant pentru ei. Utilizatorii pot fi îndemnați să viziteze mai multe pagini prin secțiuni de articole recomandate, articole populare, etc Această valoare poate fi măsurată top prin Google Analytics.
Din punctul meu de vedere, un meniu foarte bine structurat și la îndemâna utilizatorilor, reprezintă cel mai mare avantaj în îmbunătățirea acestui factor.
Optimizare pentru mobile – importanță 9/10 – Încă mai sunt site-uri non-responsive pe primele poziții, dar pe cuvinte cheie mai puțin importante. Optimizarea site-ului pentru dispozitivele mobile este obligatorie.
Tool-ul oficial prin care se verifică dacă un site este responsive este Mobile-Friendly Test de la Google. Dacă aveți probleme cu acest aspect și nu aveți cunoștințe tehnice, vă pot ajuta sau da sfaturi. Mă puteți contacta.
Bounce rate – importanță 8/10 – Acesta este raportul dintre numărul de vizitatori care au vizualizat o singură pagină a site-ului și numărul total de vizitatori. De exemplu, dacă 4 din 10 vizitatori părăsesc site-ul fără a intra pe o altă pagină, va rezulta un bounce rate de 40%. Este legat în mod direct de factorul anterior.
Am scris mai multe despre bounce rate aici. Cum este cauzat bounce-ul, cum este măsurat, ce valori trebuie să aibă în funcție de tipul de site și cum poate fi îmbunătățit.
Trafic direct – importanță 8/10 – E vorba de vizitatorii care accesează site-ul în mod direct, prin URL. Determină numărul de utilizatori fideli site-ului. Cu cât acesta e mai mare, cu atât popularitatea site-ului e mai mare și direct proporțional și autoritatea acestuia.
Această valoare poate măsurată tot prin Google Analytics și este probabil cea mai greu de îmbunătățit.
Lungimea conținutului – importanță 7/10 – Chiar dacă sunt multe opinii referitoare la lungimea conținutului, eu cred că o pagină cu conținut de lungime medie spre mare, 600 spre 1000 de cuvinte se va poziționa mai bine. Lungimea conținutului influențează în mod direct cele mai importante criterii din acestă listă.
Website security (HTTPS) – importanță 7/10 – Nu mai e de mult o fiță, certificatul SSL oferă autoritate site-ului și chiar ajută la o poziționare mai bună. Marea majoritate a providerilor de hosting oferă certificatul SSL gratuit de la Let’s Encrypt, dar setarea acestuia necesită și câteva modificări în site.
Acest factor nu e deloc surprinzător. Au trecut deja 2 ani de când Google a anunțat că va prefera în indexare varianta https a site-ului dacă aceasta este disponibilă. Momentan, undeva la 70% din site-urile de pe primele poziții au certificat SSL instalat.
Headings H1 H2 – importanță 5/10 – Nu mai au valoarea de altă dată, dar au rămas în top. Au rămas importante atât direct pentru SEO, cât și indirect pentru că îmbunătățesc experiența utilizatorului pe site. Aceste headings sunt cele mai citite, pentru că oferă informații despre paragrafele pe care le preced.
Trebuie alese și așezate cu grijă în pagină.
Keyword în anchor, în body, în title, în meta – importanță 4/10 – Cu grijă și foarte multă atenție, keyword-urile plasate corect încă sunt o parte semnificativă din SEO. Apariția acestora va reprezenta întotdeauna un avantaj.
Toți factorii de mai sus sunt în strânsă legătură unul cu altul. Toate se învârt în jurului îmbunătățirii experienței utilizatorului pe site. Pentru a îmbunătăți o mare parte din punctele menționate mai sus e nevoie de cunoștințe tehnice, de web design, development, îmbunătățirea experienței utilizatorilor pe site.
Ideal ar fi să înceapă totul cu un audit bazat pe rezultatele din Google Analytics. Dacă aveți nevoie de ajutor, puteți lăsa comentarii, sau mă puteți contacta.
6 Comments
Salut! Ce părere ai despre update-ul Google care va penaliza site-urile cu pop-up-uri de abonare la newsletter așa cum ai și tu și eu?
Salut. Update-ul acela a apărut deja de un an şi nu a fost dedicat decât site-urilor cu popup-uri agresive (în special pe mobile). Eu unul nu am avut probleme pe niciun site şi nici nu am auzit/citit pe cineva cu probleme. Deci, nicio grijă.
Super folositor articolul, trebuie sa verific viteza de incarcare, oricum cred ca dureaza mult mai mult de 3 secunde.
Poate faci un articol despre ce pluginuri ar trebui sa aiba toata lumea si cum se seteaza, asa pentru incepatori.
Mă bucur că îți este folositor articolul. Am scris aici despre pluginuri care măresc viteza de încărcare https://panabogdan.ro/top-3-plugin-uri-de-wordpress-cache-cu-care-maresti-viteza-de-incarcare/. Sunt ușor de setat, vei vedea după ce instalezi unul din ele. Aici găsești o listă cu toate pluginurile pe care le recomand pentru diverse funcționalități https://panabogdan.ro/40-de-plugin-uri-de-wordpress-gratuite-pe-care-le-recomand/
Foarte bun articolul pentru o persoana mai puțin experimentata ca mine. Nu știu ce îmbunătățiri as putea aduce blogului in prezent! Poate doar de conținut 🙂
[…] unul din factorii de ranking pe care Google îi apreciază din ce în ce mai mult, deci oferă un avantaj în stabilirea […]