Am trotineta asta electrică de la începutul anului, deci vreo 9 luni, și chiar dacă în primăvara a cam stat din cauza carantinei, am strâns între timp câteva sute de kilometri și multe întrebări.
Efectiv mă întreabă lumea în fața blocului, la trecerile de pietoni, la coadă la covrigi diverse lucruri precum „cât ține bateria?”, „cât de repede se încarcă?”, „ce viteză prinde?” și altele.
Voi răspunde la întrebări mai jos, în paralel cu specificațiile oferite de producător.
Dacă ești în căutarea unui mijloc de transport alternativ și nu te încântă o bicicletă, ai mai multe variante de trotinete electrice apărute pe piață în ultimii ani.
A mea este Xiaomi Mijia M365, prima versiune, cea mai ieftină. Între timp văd că nu prea mai e în stocuri sau e dubios de scumpă, cred că a fost înlocuită de versiunile Xiaomi Mi Scooter Essential și Xiaomi Mi 1S, alături de versiunile cu mai multă putere și autonomie Pro și Pro 2.
Trotineta de față nu este destinată și nici recomandată copiilor. Are o înălțime de 114 centimetri (care nu poate fi reglată) și cântărește puțin peste 12 kilograme,
Dacă ai ajuns aici doar căutând un motiv în plus să cumperi o trotinetă Xiaomi sau oricare altă variantă, eu ți-o recomand fără să stau pe gânduri.
De ce o trotinetă electrică?
Voiam un mijloc de transport rapid, electric și compact într-un buget rezonabil ca să mai las mașina acasă și să nu-mi deplasez fundul doar dintr-un scaun în altul.
Mărturisesc și faptul că unul dintre principalii factori care mi-au influențat decizia a fost că a fost refăcut practic tot drumul de acasă la birou și dotat cu pistă pentru bicicliști. Asta ca să conștientizăm puțin efectul infrastructurii.
De ce am ales Xiaomi Mijia M365
Trec peste specificațiile tehnice pentru că trotineta nu este nici pe departe proaspăt apărută și probabil le știi deja, mai ales dacă te interesează achiziționarea uneia.
Pe scurt, trotineta se laudă că atinge viteza de 25 km/h, are autonomie de 30 km, roți de 8.5″ (cauciuc și cameră).
Suportă în jur de 100kg, suficient pentru mine îmbrăcat și cu un ghiozdan în spate.
Se încarcă complet în circa 6 ore. Are protecție scurtcircuit, protecție pentru supracurent, e rezistentă la temperaturi scăzute și regenerare la accelerare și frânare.
Se găsesc online diferite accesorii și piese de schimb și nu costă mult, deși pare destul de fiabilă. Bateria e cea mai scumpă piesă, undeva la 1000RON, dar cea originală ar trebui să țină cel puțin 2-3 ani sau câteva mii de km, dacă e folosită corespunzător.
Nu e waterproof, nu e recomandat să mergi cu ea pe ploaie și nici să treci cu ea prin bălți mai mari de 2-3cm. Mare grijă.
În practică
Viteza maximă pe care o atinge în cazul meu este mai mult decât suficientă având în vedere că urc pe ea cam 90kg cu tot cu haine și ghiozdanul cu laptop-ul și toate cele. Estimez un 20 km/h pe drum drept.
Varianta M365 simplă nu are display cu indicator de viteză, doar versiunea Pro apărută mai recent are. În schimb poți verifica toate datele unui drum cu aplicația m365 Tools.
Ca și feeling, la viteză maximă ~20km/h, pe drum drept, te simți în siguranță, dar te obligă să fii foarte atent la orice gropi, pietre, crengi sau alte obstacole care te pot arunca de pe trotinetă. Nu se compară cu siguranța unei biciclete din punctul ăsta de vedere.
Mi-am cumpărat această cască de protecție de la Decathlon ca să mă simt mai bine. Legea, din păcate, încă nu ne obligă să purtăm cască pe trotinetă. Better safe than sorry. Alte accesorii pentru trotineta Xiaomi găsești ieftine pe Aliexpress.
Autonomia este și ea foarte influențabilă. În primul rând, contează greutatea transportată, cu cât ești mai greu, cu atât tragi mai tare de ea. Apoi, contează mult diferențele de nivel ale traseului, cât deal urci, câtă vale cobori. Eu fac cam 12km până simt că trage mai greu la deal și atunci o pun la încărcat, bateria e fix sub jumătate.
Nu am avut nicio problemă cu ea, în afară de o pană la roata spate. Puteți lăsa glumele în comentarii.. Am rezolvat-o folosind puțin kit de pană, se pare că a fost superficială. Din experiență unor prieteni care au același model, e destul de greu să schimbi camera și cauciucul pe spate. Pe față, unde e și motorul, e și mai complicat, sper să nu am probleme.
În ultima perioadă am văzut foarte multe trotinete electrice pe străzi, folosite de oameni de toate vărstele. E un trend în creștere, de care eu sunt încântat.
Pe lângă toate tehnicalitățile, beneficiul ecologic și faptul că te deplasezi mult mai rapid la orele de vârf, e foarte distractiv să te plimbi cu trotineta, mai ales când e răcoare și mai ales când ai o pistă de bicicletă liberă.
Așadar, nimic de reproșat, îți recomand cu încredere modelul, sau orice trotinetă electrică îți convine mai mult.
6 Comments
Nu trebuia să fii imun la pană?
A fost mai mult un avertisment. Se desumfla în 2-3 zile.
Bine c-ai parcat pe pista sa-i faci poza. HUO!
PS: Misto articolul, m-ai convins sa imi iau si eu. Dar m-a descurajat pretul. HUO!
Vezi că sunt alea Mi 1S si scooter essential care au preturi decente.
Personal prefer bicicleta, din necesitatea de a face mișcare. Dar e misto sa ajungi la muncă și să nu fi transpirat la pedale.
Din fericire în cazul meu, locul de muncă fiind în port, mă duc la muncă fără să dau prea mult din pedale și transpir când mă întorc acasă mai ales și în arșița după-amiezii.
Spor!
Aşa e cu mişcarea, dar poti sa le ai pe amandoua. Bicicleta e mai greu de cărat şi depozitat în schimb.