Marketing

Cum monitorizezi promovarea unei pagini web? Google Analytics UTM Tracking

utm-tracking-google-analyticsArticolul următor vine ca o continuare la Cum să monitorizezi click-urile de pe site prin Google Analytics, dar pe teren străin. După ce ieși de pe propria plantație unde ai control absolut și ajungi cu linkurile la cei ce urmează să îți fie referreri, vrei să aflii care sunt cele mai click-uite, share-uite, „eficiente” linkuri în a atrage utilizatorii pe site-ul tău.

Pentru că nu ne mai putem folosi de Event Tracking, Google Analytics pune la dispoziție parametrii UTM, ale căror rezultate apar în rapoarte la Acquisitions -> Campaigns.

Totul se întâmplă prin adăugarea parametrilor la sfărșitul linkului care trebuie monitorizat. Puteți genera linkul final prin URL Builder.

Linkul final arată de genul http://example.com/?utm_source=sursa&utm_medium=mediu&utm_term=termen&utm_content=content&utm_campaign=nume , dar nu toți parametrii sunt obligatorii sau necesari. URL-ul nu e tocmai friendly, dar își face treaba. El poate fi scurtat, prin utm.io, bit.ly, goo.gl, etc

Ce reprezintă fiecare parametru:

Campaign Source (utm_source) Obligatoriu.
Exemplu: google , facebook, example.com
Campaign Medium (utm_medium) Obligatoriu.
Exemplu: email, newsletter, cpc, share
Campaign Term (utm_term) Pentru a salva keyword-ul folosit, de obicei folosit în campaniile plătite
Exemplu: web design, pantofi, creioane
Campaign Content (utm_content) Folosit în A/B testing sau pentru a identifica elementul pe care s-a dat click
Exemple: logo,sidebar, footer, etc
Campaign Name (utm_campaign) Modalitate de grupare, după promoție, campanie, sezon, etc
Exemplu: iarnă, vara2015, etc

Rezultatele se vor înregistra în Google Analytics și vor putea fi grupate și analizate corespunzător. Dupa sursă, dupa medium, după orice parametru, apoi în combinație cu data generează rapoarte detaliate.

Campaigns - Google Analytics

Ce poți monitoriza cu succes ?

De exemplu poți promova un articol pe Facebook prin diferite grupuri, sau la diferite ore și vrei să aflii când și unde a fost cel mai benefic. La fel și cu campaniile plătite. Facebook chiar a pus la dispoziție propriul URL builder.

Poți avea bannere pe un anumit site și vrei să aflii care a adus cele mai mulți vizitatori. Poți verifica vizitele aduse din semnătura din e-mail, sau dintr-un newsletter. Poți monitoriza linkurile dintr-un document online.

internet-marketing-tips

Poți monitoriza diferite postări de pe orice cont pe Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+ sau orice altă rețea de socializare.

Poți monitoriza orice din afara site-ului tău, iar scopul este să aflii rata de succes a campaniei de promovare pe care o desfășori. Astfel vei determina mai ușor unde se merită să investești mai multe resurse.

Sper că ți-a plăcut. Apreciez dacă îl distribui. Mulțumesc și te mai aștept!

E gratuit și nu stai la coadă

Vei primi newsletter săptămânal, nu uita să confirmi înscrierea pe e-mail

Sau dă like pe Facebook

Lasă un comentariu

Comentariul tău*

Numele tău*
Site-ul tău