Conținutul se fură, nu prea ai ce să faci. Din moment ce îl publici online, e ca și cum l-ai pune pe o tarabă de unde toată lumea crede că se poate servi. Din păcate procesul de report al conținutului copiat durează și în anumite cazuri este și greu de demonstrat.
Google a venit de mult timp în întâmpinarea plagiatorilor prin penalizarea site-urilor care au conținut plagiat, duplicat, copiat de pe alte site-uri, sau cum vreți să îi ziceți.
Plagiatul reprezintă însușirea ideilor, metodelor, procedurilor, tehnologiilor, rezultatelor sau textelor unei alte persoane, indiferent de calea prin care acestea au fost obținute, prezentându-le drept creație proprie. conform Wikipedia
Ca administrator de site, preocupat de optimizarea SEO a site-ului, ar trebui să știi că un conținut unic, original și relevant pe site e obligatoriu și aduce doar beneficii.
Cum verifici dacă a fost copiat conținutul site-ului tău:
Tool-ul pe care îl recomand este Copyscape, introduci link-ul spre pagina web și îți dă referințe spre site-urile care au copiat orice paragraf din pagina respectivă. Simplu.
Cum verifici de plagiat online orice alt text:
Veți găsi foarte multe tool-uri online care vă cer textul pentru a fi verificat, dar nu fac decât să dea un search pe Google și să vă returneze rezultatele. Pe parcursul procesului vi se poate cere și o înregistrare inutilă și cu siguranță veți fi bombardați cu reclame.
Cea mai simplă metodă este să dai tu un search pe Google folosind textul respectiv, după același principiu folosit în căutarea unei imagini. Dacă obții rezultate, vei vedea unde mai apare acel text într-o formă exactă sau foarte asemănătoare.
Ce poți să faci? Ce acțiuni ai la dispoziție să protejezi conținutul.
Dacă vorbim despre un blog, un site de prezentare, etc, singurul lucru care contează în online este indexarea acestuia. Dacă este indexat, există. Motivele pentru care trebuie să te îngrijorezi când cineva îți copiază conținutului sunt că site-ul tău poate suferi penalizări, sau mai rău, conținutul copiat poate avea o poziție mai bună în rezultatele căutărilor.
Prin acest tool de înlăturare a conținutului din Google poți completa o cerere care să te ajute. Bineînțeles, procesul nu este cel mai scurt și simplu, dar dacă ești cu adevărat afectat de problemă, este foarte util.
Ar mai fi și metoda prin care contactezi administratorul site-ului și îl notifici cu referire la problemă. Foarte mulți administratori nu sunt conștienți de problemă întrucât nu s-au ocupat ei personal de conținutul site-ului.
Există și soluția unui avocat specializat în drepturi de autori și proprietate intelectuală, dar cel mai probabil vei folosi soluția asta când ai și daune materiale considerabile.
3 Comments
Foarte bun acest articol, informatii utile.
este o problema destul de veche, la inceput ma zbateam si eu fiindca era o frustrare ca eu care munceam sa produc continut poate eram ca afisari in google mai jos decat cel care imi prelua textele…
Nu e ok, nu m-am resemnat. Insa in Romania nu stiu daca se poate lupta in mod serios cu aceste practici lipsite de etica profesionala.
E mai dificil intr-adevar, dar s-au mai schimbat lucrurile. Google are un algoritm mult mai avansat acum.