Despre marketing afiliat

Ai ajuns aici pentru că ești interesat cum poți susține blogul meu (fără să faci nimic deosebit), sau cel puțin cum se poate întâmpla asta. E vorba despre marketing afiliat, iar eu îți voi explica în continuare, pe scurt, cum funcționează.

Voi lua ca exemplu eMag, unul dintre retailerii mei preferați și de unde probabil faci și tu frecvent cumpărături. Dacă tu ajungi pe site-ul celor de la eMAG printr-un link de genul acesta din blog și vei cumpăra ceva, nu vei observa absolut nicio diferență, iar eu voi primi de la eMAG un comision reprezentând un procent (între 1% și 10%) din valoarea cumpărăturilor tale. Toată treaba stă într-un redirect făcut prin site-ul programului de afiliere, care plasează un cookie în browser-ul tău pentru a ști de unde s-a făcut referința. Absolut inofensiv.

În România sunt multe magazine online care au ales să folosească această strategie de marketing. E un sistem avantajos prin care se promovează magazinul online prin oferirea unui comision doar când are loc efectiv o vânzare.

În ecuație există 3 membri:

  1. Magazinul online / Advertiserul / Furnziorul
  2. Afiliatul (cel care promovează magazinul online)
  3. Cumpărătorul / Utilizatorul

Cei trei membri sunt uniți printr-un program de marketing afiliat, iar în România, cele mai populare programe sunt cele de la Profitshare și 2Performant. Aceste două programe reprezintă una dintre cele mai bune modalități prin care magazinele online își pot găsi clienți noi, iar publisherii și bloggeri pot câștiga bani online prin site-urile lor.

Ca să devii afiliat și să câștigi bani din vânzările magazinelor online este gratis în cazul ambelor programe de afiliere prezentate mai sus. Trebuie doar să îți faci cont pe Profitshare și pe 2Performant și să te apuci de treabă. Am zis gratis, nu simplu.

Ca magazin online, să faci parte dintr-un astfel de program, este cumva mai simplu, dar nu gratis. Conturile pe Profitshare și 2Performant vin cu anumite costuri.

Cumpărătorul nu plătește niciodată nimic în plus, doar beneficiază de efortul bloggerilor de a le oferi mai multă informație. Bloggerul își primește comisionul pentru munca depusă, review, video de prezentare, instrucțiuni de folosire, etc, iar magazinul online vinde. E un sistem în care toată lumea câștigă.

Eu promovez doar magazinele online în care am încredere și de unde fac cumpărături, dintre ele enumăr: