Primăria Municipiului Galați a lansat azi, 31 octombrie, aplicația mobilă Galați City App destinată locuitorilor și vizitatorilor orașului.
Aplicația funcționează în paralel cu website-ul GalatiCityApp.ro și conține informații despre cele mai importante obiective turistice din oraș, instituții de cultură, muzee, parcuri, dar și locuri de cazare, masă și agrement. Cu ajutorul aplicației gălățenii și oaspeții orașului vor avea lista locurilor și agenda evenimentelor pe telefonul propriu.
Aplicația este disponibilă în limbile română și engleză, pentru Android și iOS.
Ce văd eu interesant în aplicație:
Sunt utile majoritatea informațiilor, mai ales pentru un turist, sau un nou-venit în oraș, dar eu voi folosi în mod special următoarele secțiuni:
Secțiunea „Raportări și incidente”
Gălățenii vor putea trimite sesizările lor prin aplicație direct către Primăria Galați. Va fi necesară verificarea numărului de telefon printr-un SMS, iar raportările vor fi filtrate de către Primărie. Prin aplicație trimiți locația și imagini de la locul faptei după ce alegi una din multele categorii de incidente. Acestea din urmă vor ajunge la primărie și vor trece printr-o procedură de rezolvare.
Secțiunea de Restaurante
O listă centralizată cu toate locurile unde poți mânca, cu informații actualizate. Aplicația oferă și posibilitatea să lași recenzii, despre care vom vedea cu timpul cât de relevante sunt.
Secțiunea de evenimente
În Galați s-a mărit numărul de evenimente care au loc pe parcursul anului, indiferent de dimensiunea și scopul lor. Am pățit de câteva ori să aflu prea târziu pe Facebook de anumite evenimente, asta pentru că nu sunt centralizate undeva. Mai e Zile și Nopți care face ceva de genul, dar la mine cel puțin nu a prins.
Noua aplicație nu e gestionată de o persoană, nu e cineva care adaugă evenimentele, ci fiecare organizator în parte își poate promova evenimentul gratuit prin intermediul aplicației, ceea ce e excelent.
Cum te promovezi prin aplicație?
Dacă ai un restaurant, o cafenea, un pub, un eveniment, e logic că vrei să îl promovezi, iar aplicația e un nou canal de comunicare gratuit. Pentru a avea un cont prin care să publici informații în aplicație trebuie să trimiți un mail la adresa cristi.ochiu@primariagalati.ro Ulterior vei primi un user și o parolă cu care te vei conecta la platforma și adăuga informațiile.
Aici văd eu punctul forte al aplicației, faptul că e gratuită iar conținutul e adăugat și actualizat în mod colaborativ. Nu e gestionat de o persoană ci doar verificat. Fiind o aplicație oficială, ar trebui să stârnească interesul afacerilor locale, mai ales că va fi folosită în preponderent de tineri.
Părerea mea
E un pas important spre digitalizarea orașului și are un potențial mare. Costul aplicației este destul de mic, e un abonament lunar de 4000 lei, o alegere bună în acest moment pentru primărie, zic asta ca dezvoltator de aplicații mobile.
Evident că sunt mulți care o să zică că sunt probleme mult mai mari în oraș, nu aveam noi nevoie de aplicație, dar strategic vorbind o aplicație de genul acesta ajută comunitatea, dezvoltă economia prin centralizarea informațiilor și informarea oamenilor. Nu degeaba tot mai multe orașe aleg o astfel de soluție. E modernă, e la îndemână, trebuie să se întâmple mai devreme sau mai târziu. Pe lângă asta, tot ce e în aplicație, e și în site https://galaticityapp.ro pentru a fi accesat de pe laptop, din orice browser.
Poate sunt subiectiv, lucrez în domeniu și îmi place să fiu informat, îmi place progresul, îmi place digitalizarea. E o aplicație pe care o aștept de mult timp pe care am instalat-o din prima secundă și pe care o recomand. Are o interfață ușor de folosit, e destul de prietenoasă, are deja suficient de conținut și mă aștept ca în perioada imediat următoare să găzduiască și mai mult conținut. Ca orice software, e posibil să mai aibe erori, dar având în vedere că e sub formă de abonament și e o echipă tehnică în spate, o să se rezolve problemele pe măsură ce sunt raportate. În aplicație e disponibil și un formular de feedback.
Dacă vrei să vezi mai multe, instalează aplicația.
4 Comments
Bogdan, ne bucurăm că ai găsit utilă această aplicație și sperăm că nu vei fi dezamăgit nici pe viitor. Cele bune, Ionuț, Eventya.
[…] „Poate sunt subiectiv, lucrez în domeniu și îmi place să fiu informat, îmi place progresul, îmi place digitalizarea. E o aplicație pe care o aștept de mult timp, pe care am instalat-o din prima secundă și pe care o recomand.” declară Bogdan Pană, blogger gălățean în articolul „Despre noua aplicația Galați City App” […]
Din pacate informatiile sunt de slaba calitate in general, ca pentru un oras de mana a 2 a, nu isi atinge scopul de punere in valoare asa cum ar trebui/cum s-a lasat a se intelege. Sunt prezentate toate bisericile dac nu se spune absolut nimic de muzeul in aer liber de pe faleza si din care de altfel e unic. De asemenea nu se spune nimic nici despre: muzeul de la Garboavele, Valul lui Traian, monumentul de la Stirex, alte cladiri ramase in picioare din perioada interbelica care merita puse in valoare. Ar fi interesant care a fost criteriul de ordonare a retaurantelor dat fiind ca in fruntea listei sunt puse doua restaurante de cartier, cunoscute pentru nunti, botezuri, pomeni si se continua cu altele care au si “pacanele” in fotografia de profil. In cazul in care un turist aterizeaza in Galati evident ca va merge la un restaurant. Nu sunt prezentate evenimente care ar putea sa ne faca cinste. Nu se vrea a se organiza evenimente care au mai fost organizate in trecut cu succes (tabere de creatie, etc) Pentru ca s-a dorit a fi o prezentare de succes ar fi trebuit sa se studieze cum au procedat alte orase precum Sibiu, Oradea, care au reusit sa iasa din plutonul anonimatilor si sa le duca in alta liga. Daca se doreste cu adevarat o schimbare, se vor putea aduce imbunatatiri.
Principala funcționalitate a aplicației este că poate permite oamenilor ca mine şi ca dumneavoastră să adauge aceste informații în aplicație. Restaurantele se pot promova în aplicație şi pot influența ordinea de apariție în acea listă. Probabil ele sunt ordonate după recenziile utilizatorilor. E mult de lucru la ea, iar când vine vorba de evenimente, fiecare organizator trebuie să îşi publice evenimentul în aplicație. Nu e o persoană dedicată care gestionează tot conținutul după bunul plac.