
Cei de la BMW APAN Motors Brăila ne-au invitat într-un grup vesel de bloggeri cu permis de conducere la un drive test al ultimelor modele de SUV-uri din dotare și anume X5, X4 și X3.
Ceea ce mă așteptam să fie o plimbare scurtă și supervizată cu niște BMW-uri s-a dovedit a fi un traseu de aproximativ 100km prin zona Măcinului. Am apăsat accelerația, am făcut și puțin off-road, și am participat la o lecție mișto despre trecutul și prezentul BMW alături de domnul Dan Ploeșteanu,
Senior Sales Advisor, o adevărată enciclopedie BMW, căruia îi mulțumesc din nou pentru timpul acordat.

Așadar, pot să mă laud acum că am condus în aceeași zi și X5 și X4 și X3.
Cum a fost?
Experiența în sine a fost foarte mișto, condițiile meteo, drumul și traficul lejer ne-au permis să ne distrăm cu mașinile și să le conducem în diferite ritmuri.
Staff-ul ne-a lăsat să experimentăm cât mai mult din puterea și tehnologia mașinilor, fără menajamente, ba chiar ne-a încurajat să testăm cât mai mult toate funcțiile și stabilitatea SUV-urilor.
Traseul Garvăn-Jijila-Măcin- Greci ne-a lăsat să testăm toate funcțiile sistemului xDrive ale mașinilor, pe drum drept, în curbe, la deal și la vale.
Am avut la dispoziție două BMW X5 xDrive cu motorizări diferite 30d și 40i, un X4 xDrive20d și un X3 Drive20d, fix în ordinea din poza de mai jos, de la stânga la dreapta.

Voi vorbi despre ele în ordinea în care le-am condus.
BMW X5 xDrive 30d


Am pus ochii pe ea de când am ajuns la reprezentanță și a rămas mașina cu care aș fi plecat acasă la sfârșit. Cele două X5 au fost piesele de rezistență din drive test. Nu-i ca și cum celelalte două modele ar fi de neglijat, dar X5-ul e piesa de rezistență și o să vorbesc mai mult despre el.
Motorul de 3L diesel mi-a plăcut cel mai mult, deși nu e cel mai puternic diesel de pe X5. Exact câtă putere trebuie, iar cuplul și sunetul motorului sunt foarte atrăgătoare.
Interiorul arată de zile mari, foarte 2019, multă tehnologie, display in bord, display pe consolă, head-up display. Mașina pe care am condus-o are desigur și multe opționale. Doar dotările opționale sunt cam 30.000 euro, mașina cu totul fiind foarte puțin peste 100.000 euro.

Ce mi-a atras atenția la noul BMW X5:
- Tot interiorul, a fost schimbat complet față de versiunea anterioară. E probabil cel mai mare update al interiorului, din toate punctele de vedere, display-uri, consola, volanul, etc. Toate arată foarte bine, spune cineva care nu e deloc fan de interioare BMW.
- Driving Assistant Professional, mașina se conduce singură la un nivel destul de ridicat, dar nu e complet autonomă. Îți cere să preiei controlul la un anumit interval.
- Senzorul de oboseala din bord care te atenționează dacă dai semne de oboseală, sau dacă nu ești atent la drum.
- Head-up display, a fost prima experiență cu tehnologia asta și mi se pare incredibil de utilă, vezi pe parbriz navigația, agenda telefonului, player-ul muzical
- Camerele video de jur-împrejurul mașinii și afișajul 3d la parking assist.
- Suspensia pneumatică reglabilă, din ce am înțeles e prima oară când e reglabilă, mașina se poate ridica 4cm, sau se poate lăsa 4cm în funcție de viteză și de terenul pe care mergi. Reglarea se poate face și manual și automat.
- Siguranța pe care o oferă un SUV de dimensiunile respective
- Stabilitatea în curbe, nu subvirează și nu supravirează nici la viteze mai mari, nici în curbe mai strânse. Foarte mișto, dar reflexele și modul de condus nu mi-au permit să mă testez mai mult limitele.
- Spațiul din interior, în spate e o mică sufragerie.





BMW X5 xDrive40i
Singura diferență e motorul pe benzină cu mai mulți cai putere, mai multă forță, multă distracție pe 4 roți. Ele fiind noi, super antifonate, la relanti nu e nicio diferență de zgomot între ele pentru că pe niciuna nu o auzi, sau simți mergând.

BMX X4 xDrive20d
E o mașină premium care m-ar fi impresionat mai mult dacă nu o conduceam după X5, dar cele două nu pot fi comparate, au motoare diferite, dotări diferite, dimensiuni diferite, etc
M-am simțit foarte bine și cu ea, e mai cuminte, mai liniștită, bună la drum lung, indiferent de condiții, dar personal consider că X3-ul are un aspect exterior mai atrăgător și m-aș îndrepta spre el..
BMW X3 xDrive20d

Același motor și același interior ca pe X4, dar cu o caroserie diferită,
care parcă îmi place mai mult. La o primă vedere doar spatele caroseriei e diferit față de X4.

Motorul de 2L diesel pe modul Sport este distractiv, dar te face să vrei mai mult. E un SUV compact, mai micuț, mai practic în oraș, mai ieftin, dar cu aceleași materiale premium.
N-aș putea să vă vorbesc foarte detaliat despre specificațiile și dotările fiecărei mașini, dar găsiți online informații despre toate modelele BMW.
În concluzie
Toate mașinile au fost foarte distractiv de condus, iar tehnologia din ele m-a impresionat, fiind și cele mai noi mașini pe care le-am condus.
Mi-au lăsat impresia că cei de la BMW au investit mai mult în design și software în ultima vreme, diferența fiind foarte mare față de ultima versiune a tuturor modelelor.
Dacă vreți să vedeți și video experiența noastră puteți urmări:
Video-ul lui Bogdan Munteanu, dați un subscribe pentru prima mie de abonați. Video cu și despre auto.
Și primul vlog al lui Vlad Mototolea, dați subscribe pentru încurajare.
Și O zi cu Ion, subscribe!
Ieri am fost tot cu ei, tot la BMW APAN Motors Brăila, la lansarea noului Seria 3. A șaptea versiune a celui mai popular model BMW arată foarte bine și pe interior și pe exterior. Poate în curând fac un drive test și cu el și vă povestesc mai multe.
Cei de la BMW APAN Motors organizează în mod regulat Saturday Drive Test, unde poți experimenta ce am încercat eu să exprim mai sus în cuvinte. Urmărește-i pe pagina de Facebook sau pe site și află de evenimentele pregătite. Tot acolo poți vedea și campaniile pentru modelele noilor mașini.