Google a anunțat o nouă versiune a Search Console de acum câteva luni, dar ca de obicei accesul este dat pe rând anumitor persoane, aceștia fiind notificați când primesc acces.
Săptămâna trecută am primit și eu în sfârșit acces și fiind unul din tool-urile mele preferate, am făcut o scurtă analiză a îmbunătățirilor. Platforma e încă în beta și rulează în paralel cu versiunea veche, pentru că încă îi lipsesc funcționalități.
Poți accesa noua platforma prin linkul https://search.google.com/search-console?resource_id=URL , dar vei primi mail de notificare când vei avea acces.
Exemplu: în cazul meu e https://search.google.com/search-console?resource_id=https://panabogdan.ro/
Ce aduce nou Google Search Console?
Interfața grafică – modernă cum ne-a obișnuit Google după update-ul grafic, intuitivă, dar ca orice schimbare poate fi interpretată greșit la început. Poate fi oricând schimbată cu vechea interfață, dar ar fi bine să vă obișnuiți cu ea.
Date din ultimele 16 luni – cel mai important update din punctul meu de vedere pentru că până acum eram limitați la 3 luni. Vom putea face comparații de la an la an și scoate rapoarte mai relevante, bazate pe un volum mai mare de date. În același timp, rapoartele sunt puțin mai variate și mai ușor de generat și exportat.
Index Coverage Report – „Issue tracking functionality” trimite notificări când sunt identificate erori și te ține la curent cu rezolvarea acestora. Într-o oarecare măsura se întâmpla și înainte, dar au îmbunătățit sistemul.
AMP and Job Postings – două noutăți, destul de specifice după părerea mea. Una verifică integrarea AMP, care din punctul meu de vedere nu prea a prins și nu o să prindă, iar una verifică markup-ul pentru job-uri.
Google Search Console e deja de vreo 3 ani noul Google Webmaster Tools. Dacă nu ești familiar cu acest tool poți citi de ce este important Google Search Console pentru un site.