Vorbim despre ultima noutate a celor de la Google, care au anunțat acum vreo două săptămâni această nouă și minunată (zic ei) platformă de marketing. Nu sunt foarte multe informații deși am tot sperat să apară. Din păcate pentru marea majoritate dintre noi, platforma este dedicată companiile de tip enterprise și probabil vine cu un preț cu destule zerouri, trebuie să îi contactezi pentru o ofertă.
Serviciul nu e o noutate, dar e Google… Platforma de cloud marketing intră în luptă directă cu produsele similare de la Adobe, Oracle și altele. Principalul beneficiu al unui astfel de sistem este că nu oferă doar foarte multe date, oferă direct analiza lor și măsurile ce trebuie luate. Partea cool e că îți înțelege cumva clientul, indiferent de modul prin care interacționează el cu business-ul tău (telefon, TV, website, etc) și îți zice cam ce trebuie să faci ca să găsești alți clienți de genul. Cel puțin cu asta se laudă în video de prezentare:
[embedyt] http://www.youtube.com/watch?v=PeBf__0CEcg[/embedyt]
În principiu e vorba de 6 produse foarte bine conectate între ele, fiecare având câte un rol bine definit:
- Google Analytics 360 se ocupă de colectarea datelor, e noua denumire a versiunii premium de la Google Analytics
- Audience Center 360 care se ocupă de managementul datelor și crearea de segmentarea audiențelor pe platforma, se presupune a fi integrate cu Adwords, Doubleclick și alte servicii third party.
- Optimize 360, serviciu complet nou, foarte util zic eu, care îți permite să faci A/B testing și să găsești cea mai bună variantă a site-ului. All day long optimization.
- Google Data Studio 360 oferă toată partea de raportare, aici se întâmplă magia. El ar fi bazat pe tehnologiile din spatele Google Docs și Big Query. Rapoarte în timp real despre orice click de pe site și ce semnificație are.
- Google Tag Manager 360 ar trebui să ușureze managementul tagurilor din site și să elimine departamentul tehnic din peisaj. Nu se știe exact ce aduce nou față de actualul Tag Manager, dar oricum ar fi, nu putea să lipsească din pachet.
- Attribution 360 (Ex: Adometry) unește toate canalele, platformele, mediile prin care se fac vânzări. Un exemplu ar fi măsurarea reclamelor TV:
[embedyt] http://www.youtube.com/watch?v=Pb5-0RL2HR8[/embedyt]
Nu se știu prețuri sau datele când va fi finalizată platforma, dar cu siguranță vor fi versiuni beta în urma cărora vom avea mai multe informații. Mie unul mi-a trezit interesul.