Pe la noi sunt puțini care au auzit de StumbleUpon și mult mai puțini care au folosit această rețea socială de website discovery. În arhivele internetului modern, StumbleUpon a fost până azi mai vechi decât Facebook și Twitter, dar nici pe aproape la fel de popular.
În data de 1 iulie 2018, administratorii site-ului au trimis mail-ul prin care anunță dezactivarea platformei și mulțumesc utilizatorilor pentru că au făcut parte din istoria internetului. Nu am date exacte referitoare la numărul utilizatorilor activi ai site-ului în ultimul an, știu doar că are aprox 40 milioane de utilizatori, dar îmi imaginez că numărul lor a scăzut drastic în ultimii ani.
Cum funcționa platforma?
Utilizatorii își alegeau domeniile preferate, din care vroiam să vadă noutăți. Advertiserii publicau articole sau pagini web în categoriile respective, iar cele care erau mai citite, mai apreciate, apărea la și mai mulți utilizatori, principiu folosit și de Facebook. Îți puteai salva linkuri, crea colecții de pagini și chiar comunica cu utilizatorii, publisherii, etc.
Avea un buton de Stumble pe care când apăsai îți afișa random un articol conform preferințelor tale. Avea, bineînțeles și un search, prin care puteai căuta un subiect anume. Un principiu foarte interesant, după părerea mea, dar al cărui problemă a fost mai mereu viteza de încărcare a site-urilor pe care navigai. Practic, când te plictiseai, sau vroiai să explorezi, începeai să dai click pe buton și să descoperi diverse site-uri și știri.
De ce vă povestesc despre StumbleUpon?
Eu am interacționat prima oară cu StumbleUpon undeva prin 2011, pe când abia se lansau și Facebook Pages. Am fost super fascinat atunci deoarece StumbleUpon mi-a adus primul spike de trafic pe blogul meu de tehnologie de pe vremea aia, undeva la 2000 de vizitatori într-o zi. După publicarea fiecărui articol, îl distribuiam în StumbleUpon cum îl distribui acum în Facebook și devenea mai mult sau mai puțin citit. Era o sursă de trafic considerabilă.
Cu timpul am renunțat pentru că blogul actual având conținutul în română, nu își avea locul acolo, nu am mai publicat în engleză și personal nu mai aveam nici timp să explorez site-uri pe el.
Acum s-a închis, sau a fost preluat de mix.com, care pare că vor să facă același lucru, sub un alt brand. Dacă vreți să explorați Mix, dar vreți să vedeți și despre ce a fost vorba în StumbleUpon, accesați cele mai populare stumbles din arhiva siteului.