Marketing

Tutorial creare pagină Facebook și avantajele sale

creare-pagina-facebook

Ca să lămurim de la bun început, în acest articol vom discuta despre crearea unei pagini de Facebook, nu a unui cont personal. Printr-o pagină de Facebook ne referim la acea pagină cu like-uri căreia nu poți să îi dai add friend, ci doar like și follow. Am decis să scriu acest articol pentru că observ multe persoane care nu cunosc toate avantajele unei pagini de Facebook și diferența față de un profil personal de Facebook.

Facebook is the leading social media network in the world. Fact.

O pagină de Facebook este utilă oricărei organizații, companii, instituții, persoane publice care are un mesaj de transmis și care vrea să beneficieze de popularitatea rețelei sociale și a numărului mare de utilizatori.

Statisticile arată că există aproximativ 10 milioane de români au cont de Facebook. Printre acestea sunt și foarte multe conturi false, dar totuși e un număr uriaș.

Voi începe prin a enumera avantajele unei pagini de Facebook, astfel încât să știi ce îți oferă după ce o creezi.

De ce o pagină Facebook?

  • Permite apropierea față de fani/clienți/urmăritori, ești conectat tot timpul și poți reacționa instant
  • Pagina de Facebook este un loc de expunere al produselor și serviciilor,
  • Facebook Ads – doar prin pagină poți beneficia de serviciile de promovare plătită prin Facebook,
  • Facebook Apps – poți adăuga aplicații pentru meniuri, bookings, portofolii, etc
  • Ai acces la statistici în timp real legate de audiența ta, Facebook Insights oferă foarte multe informații utile,
  • Poți targeta utilizatori în funcție de locatie, vârstă, sex și interese,
  • Nu ai nicio limitare de urmăritori,
  • Este o sursă importantă de trafic pentru site/blog,
  • Poți programa și șterge automat postări,
  • Mesageria este un mijloc de comunicare rapid între tine și client,
  • E gratuită.

 

Dezavantajele unei pagini de Facebook

  • Reach-ul e din ce în ce mai mic în comparație cu cel al unui profil. Prin reach înțelegem totalitatea utilizatorilor de Facebook care văd în feed postarea, indiferent dacă interacționează sau nu cu ea. Din acest motiv se obișnuiește distribuirea postărilor de pe pagină prin contul personal.
  • Consumă timp și resurse. Pe lângă configurarea inițială și adăugarea informațiilor necesare, e nevoie constant de timp pentru a adăuga conținut relevant, care să țină abonații aproape.
  • Deși e o sursă considerabilă de trafic, este și motivul din cauza căruia, mulți cititori nu mai ajung pe blog și se rezumă doar la informațiile postate aici.
  • Există foarte multe conturi false, iar numărul de like-uri e din ce în ce mai irelevant.

 

Transformare din profil în pagină de Facebook

Dacă ai deja un profil pe care vrei să îl transformi în pagină de Facebook, urmărește pașii de aici : Creare pagină de Facebook bazată pe profilul personal.

Nu vei pierde profilul, dar vei avea și o pagină de Facebook cu aceeași poză de profil, cover, username, iar persoanele pe care le ai ca prieteni în contul personal, vor fi migrate către pagină.

 

Creare pagină de Facebook

Primul pas în crearea unei pagini de Facebook este alegerea tipului acesteia. Fie că este pentru un brand, o companie, un produs, un artist, o comunitate, sau orice altceva.

Creează o pagină de Facebook

Diferența dintre categorii constă în câmpurile disponibile pentru informații:

campuri categorii pagini facebook

Sfaturi pentru crearea unei pagini de Facebook

  1. Alege un username potrivit si un URL cât mai simplu si scurt,
  2. Completează cu simț de răspundere toate informațiile din secțiunea de About,
  3. Alege o poză de profil și un cover de calitate, la o rezoluție bună și cu un conținut relevant, care să atragă atenția. Dacă nu te descurci, caută un designer web. Informații despre dimensiunile pozei de profil și a cover-ului pentru Facebook găsești aici,
  4. Adaugă conținut de calitate la intervale regulate de timp,
  5. Invită-ți prietenii să dea like paginii, cu ei vor veni și alții în timp.

Voi reveni într-un articol viitor cu toate metodele de integrare a unei Pagini de Facebook în site/blog. Până atunci, spor la treabă!

Sper că ți-a plăcut. Apreciez dacă îl distribui. Mulțumesc și te mai aștept!

E gratuit și nu stai la coadă

Vei primi newsletter săptămânal, nu uita să confirmi înscrierea pe e-mail

Sau dă like pe Facebook

Lasă un comentariu

Comentariul tău*

Numele tău*
Site-ul tău