Imaginile reprezintă cea mai importantă parte vizuală a unei pagini web. Nu ar fi prea multe de zis în legătură cu asta, noi suntem influențați de orice imagine, orice simbol grafic care apare în câmpul vizual. Până la urmă culorile și imaginile fac diferența dintre un wireframe și un website.
Exemplu de wireframe (schiță a site-ului după care se face design-ul):
Trecem peste importanța culorilor și revenim la influența imaginilor. Totul se întâmplă în mare parte în subconștientul nostru, așa că vă voi supune unui mic experiment.
Dacă ai ajuns direct cu ochii la poză, am scris și mai sus că este un mic experiment. Cam așa funcționează creierul nostru, dacă te-ai uitat la stânga posibil să ai o problemă..zău :)) Până la urmă e vorba de contextul în care te afli, în cazul nostru mediul online. Sunt sigur că distingi stânga de dreapta, dar săgeata și faptul că e ceva conținut in partea dreapta a paginii ți-au luat mințile. Aici intervine și faptul că noi citim de la stânga la dreapta.
Orice element poziționat sau orientat într-o anumită direcție îndrumă și vizitatorul în direcția respectivă mult mai ușor decât un text scris. De asta funcționează și secțiunile cu pași spre conversie, pentru că e extrem de simplu pentru utilizator să înțeleagă ce vrei tu ca el să facă și cum să facă:
La asta mă refer:
Mulțumesc!
Aveți grijă și selectați cu atenție sursele de unde descărcați imagini pentru că se pune mare accent pe licențe și drepturi de folosire a imaginilor și nu este deloc plăcut să te confrunți cu probleme legale. Surse de unde să cumpărați imagini sunt sigur că găsiți foarte ușor.
Sursele mele preferate de imagini gratuite:
În social media se aplică aceleași reguli, imaginile de calitate (atât ca aspect, conținut și în special relevanță) atrag mai multe clickuri. De asta trebuie să îți optimizezi site-ul pentru rețelele de socializare și să folosești imagini de calitate în interiorul articolelor. Având în vedere performanțele camerelor foto ale smartphoneurilor pe care le folosim, nu ne trebuie decât puțină creativitate și putem genera singuri imagini. Acum că avem surse gratuite de imagini stock, nu reprezintă un motiv să folosim imagini cu natura în contexte tehnologice, trebuie să fie și relevante.
O confirmare a regulii o reprezintă și infograficele(exemple), dar în același timp este cel mai greu de realizat conținut. Multe cifre și mai multe motive să folosești conținut vizual gasești într-un articol foarte bun aici.
În final aș vrea să precizez că un site nu e niciodata complet fără imagini, în special imagini de calitate. Foarte mulți clienți cu care lucrez, pleacă cu premiza că lasă că găsesc ei ceva poze pe Google, cum să plătească pentru niște imagini. Ce să vezi, imaginile costă și costă bine, pentru că un fotograf undeva acolo trebuie să trăiască din asta. Nu cred că un blog are nevoie de imagini cumpărate, dar un site comercial, care are pretenția să vândă anumite produse sau servicii, poate la fel de bine să și investească în asta.