Sunt foarte multe motive pentru care un website are nevoie de redesign, dar în același timp sunt la fel de multe motive să fim atenți cum are loc această tranziție.
Inevitabil va avea loc o scădere a traficului, dar ce se poate face ca să nu pierdem rankurile? Am enumerat câteva metode de optimizare a unui redesign de website în vederea păstrării rankurilor în motoarele de căutare:
- Faceți o lista cu cele mai bine poziționate URL-uri în motoarele de căutare și cele care aduc cel mai mult trafic. Adăugați în listă și linkurile cu cele mai multe inbound links. Încercați să vă concentrați mai mult asupra acelor pagini, în materie de content și internal linking.
- Planificați cu atenție structura site-ului din punct de vedere al conținutului, prin categorii, taguri și cum pot fi ele organizate pentru o performanță mai bună în motoarele de căutare.
- În cazul unei schimbări majore a conținutului și a URL-urilor, ar fi de preferat să păstrați cele mai importante linkuri, cele din lista de la primul punct. Oricare ar fi situația, trebuie pusă la punct o strategie de redirecționare a URL-urilor vechi spre pagini noi cu conținut asemănător sau spre homepage. În niciun caz nu putem avea linkuri stricate spre site pentru că URL-urile vechi nu mai sunt valide. Cum să faci redirecturi aflii aici.
- Nu uitați să evitați în continuare Flash si Javascript pentru afișarea conținutului, chiar dacă Google face progrese mari în indexarea acestora.
- Continuați promovarea site-ului și în timpul redesign-ului. Chiar dacă intenționați să reveniți în forță cu un o nouă înfățișare, nu neglijați site-ul vechi cât timp este live.
- Noul website trebuie să fie testat, iar timpul în care are loc setarea lui live să fie cât mai scurt, într-un interval orar în care nu se așteaptă mult trafic.
Pe lângă toți acești pași, redesign-ul unui website nu ar trebui să fie doar o schimbare vizuală ci reprezintă o foarte bună ocazie pentru îmbunătățirea performanțelor acestuia. Vă recomand un audit SEO pentru a obține o mai bună cunoaștere și înțelegere a siteului pe care vreți să îl refaceți.