Încă nu s-a „oficializat” un nou număr maxim de caractere admise al descrierii, dar din ce am observat eu, media a crescut considerabil de la 160 de caractere la 230 de caractere. În câteva căutări făcute de mine, am văzut chiar și descrieri de 320 de caractere.
Ca să fie clar pentru toată lumea, prin descriere (meta description) ne referim la acele fraze care descriu rezultatele din pagina de căutare, iar prin SERP ne referim la Search Engine Results Page (pagina cu rezultate)
Cei de la Google spun că au mărit, în medie, numărul de caractere al descrierilor pentru ca utilizatorii să își dea mai bine seama cât de relevante sunt paginile rezultate în urma căutărilor.
Limita cunoscută de toți se învârtea până nu demult pe la 160-170 de caractere. Mereu au fost pe pagina de rezultate și câteva pagini cu o descriere mai lungă, dar numărul acestora a crescut considerabil.
Cum ne afectează acest update?
Descrierile vor fi mai încărcate de informații, iar specialiștii vor avea mai multă libertate în a adăuga conținut și keywords relevante.
Am putea lua în calcul suplimentarea numărului de caractere din descrieri, dar eu aș zice că încă nu e necesar. Pentru majoritatea paginilor care nu au setat dinadins o descriere, Google preia un număr mai mare de caractere, în funcție de căutare. Eu am început să fac câteva teste, voi reveni cu rezultatele.
Dacă se concretizează într-un update permanent și nu e doar o altă serie de teste, va trebui urmărită evoluția rank-urilor în perioada următoare și luate măsuri.