În ultimii ani s-a pus din ce în ce mai mult accent pe content marketing. Dintotdeauna contentul a fost un factor pentru SEO, dar specialiștii l-au folosit doar ca suport pentru keyword-uri. Cu cât frecvența de apariție a unui keyword pe pagina era mai mare, cu atât erau mai mari șansele ca acea pagină să apară în rezultatele căutării acelui keyword in particular. Mai pe scurt, keyword-stuffing, o strategie de black hat SEO care a apus de mult timp.
Motoarele de căutare din momentul de față au dezvoltat algoritmi foarte avansați de detectare a black-hat SEO și au răspuns prin penalizarea multor site-uri care folosesc aceste tehnici. Evident, specialiștii au renunțat la umplerea paginilor cu keyworduri și au apelat la content de calitate.
În 2015, termenul de keyword density apare din ce în ce mai rar în articolele despre SEO, dar conceptul de content marketing devine extrem de valoros. Chiar dacă motoarele de căutare se updatează foarte frecvent aducând în prim plan elemente precum responsive design, structured html și altele, contentul este cel care aduce și ține vizitatorii pe site.
Pe scurt, contentul de calitate face parte din cele mai importante elemente ale unei campanii SEO eficiente, dar acesta va căpăta și mai multa amploare.
Ce ar face contentul să fie și mai valoros?
Să luăm un exemplu: prin simpla căutare a „cum se face o pizza?„, primim ca rezultate zeci de pagini de rețete, metode și sfaturi de a face o pizza, tutoriale pe youtube. Imaginați-vă ce ar însemna pentru utilizator, dar mai ales pentru un om de marketing ca în Google să apară printre rezultate și alimentele necesare preparării unei pizza cu link spre un magazin online de unde se pot cumpăra acele alimente. Tare, nu?
Un alt exemplu, puțin mai exagerat, ar fi o căutare „unde găsești pui bun?” Cel puțin mie, Google îmi oferă un loc unde să trag un pui de somn sau îmi spune ce să fac când găsesc un pui de vrabie. Într-un algoritm semantic, s-ar face legătura dintre pui și mâncare, iar în rezultate va apărea un restaurant din apropiere unde se servesc preparate din pui.
Discutăm despre „semantic search„, un algoritm care se află la începuturile sale, dar care din punctul meu de vedere va avea un rol extrem de important în viitorul mediului online. Poate vă gândiți la inteligență artificială, dar nu e chiar atât de avansat. Vorbim doar de capacitatea motoarelor de căutare de a înțelege ideea și intenția din spatele unui search query.
De ce nu este implementat încă acest concept?
Deocamdată, totul este limitat de tehnologie, totul este matematic, logic (1 și 0) și nici o astfel de expresie matematică nu poate găsi înțelesul unei expresii. În același timp, tehnologia avansează și toți utilizatorii internetului ajută la dezvoltarea algoritmului prin alegerile făcute în urma căutărilor. La fel și prin locația noastră, ora la care facem căutarea, activitatea pe rețelele sociale, etc.
Este doar o materie de timp până când această tehnologie revoluționară va fi destul de avansată încât să fie folosită la adevaratul ei potențial și să dea naștere unor noi strategii de SEO.
Dar cum se vor adapta campaniile de SEO?
Cei care deja au active campanii bazate pe content original și relevant nișei lor știu că se pot baza pe această strategie, să ofere vizitatorilor ce vor. Pe viitor va fi nevoie de mult mai multă analiză a ceea ce se caută, cum se caută, cine și de unde caută online. Analiza datelor va scoate la iveală ce îi motivează pe utilizatori să caute acel lucru. Motoarele de căutare vor ști deja asta, mai rămâne să știm și noi, administratorii siteurilor.