De ce zic Google din 2015? Pentru că Google este mult mai dezvoltat și mai complex decât anul trecut sau acum doi ani. Pentru că probabil sunt milioane de rezultate care s-ar potrivi căutării tale, dar sunt peste 200 de factori care filtrează aceste rezultate și influențează ordinea apariției lor.
Este foarte greu să ții pasul cu algoritmii schimbătorii ai lui Google. Orice specialist SEO știe că nici o strategie care a dat roade ieri nu e garantată azi. La fel și că aceeași strategie SEO nu va avea aceleași rezultate pentru 2 site-uri diferite.
În consecință este important să fii la curent cu toate îmbunătățirile, ajustările pe care le suferă Google. Tehnicienii din spatele motorului de căutare lucrează constant la elemente care până la urmă pot face diferența între poziția ta în rezultatele căutărilor și pozițiile competitorilor tăi.
Voi vorbi strict de câteva dintre componentele procesului de căutare și ale paginii de rezultate din Google. Sunt sisteme extrem de complexe, unele chiar inovatoare, care sunt într-o continuă dezvoltare și care acoperă diferite aspecte ale căutării.
Dintre componentele cele mai importante și care se dezvoltă într-un ritm accelerat enumăr:
- Autocomplete – Prezice ce vrei să cauți. Include înțelegerea cuvintelor cu mai multe înțelesuri și este strâns legat de Semantic Search.
- News– Mai exact ultimele știri, sunt aduse în prim plan prin secțiunea In the news într-o căutare obișnuită.
Această secțiune mai apare în urma selectării categoriei News. Vei observa că printre rezultatele din news.google.com apar și articole postate cu doar câteva minute în urmă.
Acesta din urmă ar fi un tool foarte important pentru site-urile de știri din România. După cum vei observa, pe RO sectiunea de News este foarte slab populată și actualizată. De ce? Pentru ca siteurile să apară în Google News trebuie să îndeplinească foarte multe cerințe, majoritatea fiind tehnice și trebuie trimise în prealabil spre aprobare la Google.
- Google Answers – Acele răspunsuri concrete pe care le primim când căutăm de exemplu „weather”:
sau „Manchester City Chelsea”
Acest tip de rezultate va fi din ce în ce mai popular pentru că Google încearcă să înțeleagă cât mai bine ce cauți tu cu adevărat. - Mobile Friendly – Pe dispozitivele mobile în căutările pe Google sunt evidențiate site-urile responsive. Tool-ul pentru verificarea mobile-friendly îl găsești aici. Imaginează-te în locul utilizatorului, ce influență are asupra ta acest badge de Mobile-friendly în timpul navigării web pe un smartphone?
- Google Images – Cu cât numele, titlul și alt attribute ale unei poze sunt relevante articolului din care face parte, cu atât cresc șansele să ai rank-uri bune în căutarile image-based. Din analize făcute de mine, optimizarea imaginilor de pe site este foarte neglijată de către administratori, dar în același timp foarte apreciată de motoarele de căutare.
Voi reveni cu alte proiecte asupra cărora se concentrează Google într-un nou articol.