La începutul lui Noiembrie Google a dat de veste că pluginul său oficial pentru WordPress, numit Site Kit, a fost lansat publicului larg. Yey! Or not?
Acum vreo 6 luni de zile a apărut versiunea Beta a acestui plugin, care între timp a fost testată și îmbunătățită, zic ei. Cam tot pe atunci am testat și eu plugin-ul, dar avea bug-uri și nu mi-a oferit suficient de multe informații cât să scriu despre el.
Nu-i ca și cum acum merge brici, support-ul de la plugin zbârnâie de tickete de diferite feluri, iar nota pe wordpress.org e 3.5, foarte mică pentru un produs Google. Cu toate astea, plugin-ul e live, gratuit, gata de exploatare.
Totuși, pentru ce e bun plugin-ul?
- Integrarea tool-urilor Google în site fără prea mare efort și fără cunoștințe tehnice, fără editarea codului, doar prin click-uri
- Oferă rapoarte simplificate și concentrate direct în Dashboard-ul WordPress, e bun în special pentru începătorii care nu vor să se complice cu toate tool-urile și datele Google
- Permite menajarea diferitelor permisiuni prin site și utilizatori.
Ce servicii Google integrează?
- Integrare Google Search Console în WordPress, urmărești câți utilizatori au văzut site-ul tău în rezultatele pe Google și de pe ce keyword-uri
- Integrare Google Analytics în WordPress, prin care vezi câteva informații de bază.
- Integrare Google Adsense în WordPress, prin care vezi cât câștigi prin reclamele tale.
- Integrare Google PageSpeed Insights în WordPress, prin care vezi performanța site-ului și primești sfaturi de optimizare
- Integrare Google Tag Manager în WordPress, doar adăugarea codului în site, restul trebuie setat în Tag Manager
- Integrare Google Optimize în WordPress, din nou doar adăugarea codului în site, restul se întâmplă în Optimize
Toate cele de mai sus pot fi adăugate ca și până acum, cu puțin efort urmărind instrucțiunile fiecărui tool în parte. Plugin-ul doar le integrează mai ușor. Teoretic.
E gratuit, se lucrează în continuare la îmbunătățirea lui și probabil peste ceva timp va fi stabil și foarte ok de integrat.
E util sau nu?
De util sigur ar fi, doar că momentan nu sunt sigur dacă să îl recomand. Deși sună tentant să te miști mai repede cu integrarea și să ai niște informații agregate în panoul de administrare, te lovești de bug-uri și de o eventuală încărcare mai greoaie a site-ului.
Mă gândesc, în schimb, la clienții care depun eforturi mari să urmărească anumite informații în Google Analytics, sau Google Search Console. Pentru ei ar fi un tool foarte valoros și va fi cu siguranță în viitorul apropiat.
1 Comment
Tu il ai instalat? L-ai avut?