Cum vă alegeți sursele de informații și blogurile pe care le urmăriți e treaba voastră. La mine e destul de simplu, după ce am ajuns pe un articol de blog și mi-a plăcut, caut o categorie din blogul respectiv și mai citesc câteva postări, dacă încă mi se pare interesant blogul…it’s a keeper, îl salvez.
Eu consider că sunt 2 factori importanți în luarea acestei decizii:
- Calitatea informației și modul în care a fost scrisă și postată online.
- Modul în care este livrată informația, în principal aspectul blogului și cantitatea de reclame cu care vine.
Cum te abonezi la un blog?
Ar fi mai multe multe metode, mai mult sau mai puțin la îndemână. Problema este că la noi în țară sunt foarte puțini utilizatori care folosesc măcar una. Toți vor să se informeze și să se distreze prin mediul online, dar o fac cu ce le pică la mână, probabil pe Facebook. De asta nici nu e de mirare că sunt canale de Youtube care au video-uri cu peste 10 milioane de vizualizări și cu doar câteva zeci de mii de subscriberi. Cred că foarte mulți utilizatori nu știu că pot și cum pot urmări un blog/canal video. Pe lângă asta este și un val de utilizatori noi cu vârsta peste 40-50 de ani pe care trebuie să îi lămurim cum stă treaba. Vă las căteva metode simple:
1. Salvează ca bookmark
Asta e metoda decât să pierzi linkul, mai bine așa. Dacă efectiv devorezi conținutul unui blog/vlog poți să îl adaugi foarte ușor ca bookmark (CTRL+D), asta și în cazul în care nu reușești să memorezi adresa URL. Verifici manual articolele noi și ții minte ce ai citit și ce nu. Asta ar fi cea mai ineficientă variantă și trebuie să mai ai și grija listei de bookmarks.
2. Abonează-te la feed
Asta este varianta mea preferată, eu folosesc Feedly, dar sunt multe alte opțiuni, unele direct din browser precum RSS Feed Reader . Avantajul cititoarelor de feeduri este că vezi exact câte articole au apărut de ultima oară când ai verificat și îți oferă o listă cu titlurile articolelor. Partea foarte interesantă aici este că te poți abona doar la o anumită categorie din blog și poți face liste foarte bine structurate. De exemplu, dacă te interesează doar categoria de evenimente în care postez eu pe blog, iei linkul din meniu și adaugi /feed la sfârșit, vei obține linkul https://panabogdan.ro/category/evenimente/feed cu care mergi în cititorul de feed-uri.
3. Like paginii de Facebook
Vei găsi prin site un link spre pagina de Facebook sau direct un buton de like. E bine să fii selectiv și să arunci o privire asupra paginilor înainte să arunci cu likeuri. Verifică postările și frecvența lor ca să nu ai surprize. Problema aici este că nu vezi de fiecare dată postările de pe pagina respectivă, nu îți apar toate pe wall sau le pierzi prin mulțime, dar dacă ești cititor fidel o să le observi. Aici va trebui să diferențiezi o pagină de Facebook de un profil de Facebook. Paginii îi dai Like, profilului îi dai Add Friend. Trebuie să știi să faci diferența pentru că poate nu te interesează viața personală a bloggerului postată pe profilul personal, pe unde umblă și ce face cât informațiile utile pe care le oferă prin pagina de Facebook. Bineînțeles, aici este și de datoria bloggerului să îți ofere o pagină la care să dai Like.
4. Abonează-te la newsletter
Bloggerul va trimite la intervale regulate mailuri cu ultimele articole de pe blog, sau măcar cele mai importante. Ca să te înscrii trebuie să cauți prin site un formular unde trebuie să introduci adresa de e-mail și opțional numele. Foarte important este să verifici adresa de e-mail în vederea confirmării abonării. Nu e mereu obligatorie confirmarea, dar e un pas important. Dacă nu apuci să confirmi înseamnă că nu o sa te ajute prea mult abonarea. Este probabil cea mai proastă variantă dacă nu îți verifici constant adresa de e-mail.
5. În alte cazuri
Vorbim despre vloggeri pe Youtube sau Vimeo și alți creatori de conținut scris, foto/video pe Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest, etc. Vei găsi în absolut toate cazurile un buton de Follow/Subscribe care nu doar că te ajută pe tine să le găsești conținutul mai ușor, dar îi ajută și pe ei moral și chiar financiar să continue cu activitatea pe care o desfășoară, fără ca tu să plătești pentru asta. E un beneficiu consistent de ambele părți.
Te poți și dezabona dacă nu îți mai convine
Toate metodele de mai sus au și opțiunea de anulare. Poți da Unlike, poți șterge din feed, poți da Unsubscribe și așa mai departe. Nu te panica, nu rămâi cu ele pe cap dacă nu îți mai servesc informații relevante.
Cum interacționezi cu blogurile?
Nu toată lumea are un comentariu de lăsat, sau timp/chef să comenteze, dar în interacțiunea prin comentarii, e plăcut să îți treci numele adevărat și poate link spre pagina de Facebook dacă nu ai site. Devine totul mai personal și interesant. Dacă observi o problemă, o poți semnala printr-un e-mail, formular de contact, sau chiar mesaj pe Facebook. Sunt sigur că nu o să deranjeze pe nimeni când îi este semnalată o problemă a blogului.
Acu vreo săptămână a circulat ideea de conținut plătit pe bloguri. Nu cred că e o opțiune pentru că marea majoritate a cititorilor se vor mulțumi cu ce rămâne gratuit. Cred că tot ce trebuie făcut este ca utilizatorii să își exprime mai mult aprecierea față de blog și blogger și nu neaparat prin distribuirea conținutului ci chiar mai discret prin una din metodele enumerate mai sus. Nu sunt doar cifre și nu hrănesc un ego. Rămâne de datoria bloggerului să ofere toate aceste posibilități, altfel puteți să îl ajutați sugerându-i să le implementeze.
1 Comment
am nevoie de „ajutorul”tau daca se poate si ai bunavointa…vreau sa invat cate ceva sa pot sa imi fac cat mai iubit catelul ;-))….si nu situ cum sa il „promovez”am incercat cu INSTAGRAM,BLOG,CANAL YOUTUBE…DAR, Nu imi iese.:-((